Calvet v Mostě druhý, Lacko zrychluje

Digitální podoba evropského šampionátu tahačů se přehoupla do své druhé poloviny a zavítala na mostecký autodrom. Domácí půda znamenala pro jezdce Buggyra Zero Mileage Racing ještě větší nasazení a svým soupeřům nedali ani centimetr zadarmo.

Calvet v Mostě druhý, Lacko zrychluje

Drama pátého podniku virtuálního šampionátu tahačů odstartovala již kvalifikace. Devatenáctiletý Téo Calvet, který svá první reálná kola na Autodromu v Mostě obkroužil teprve před dvěma týdny, se při nedělním super pole úspěšně prodral mezi tři nejrychlejší jezdce. Radost však mladému Francouzi moc dlouho nevydržela. Těsně před koncem kvalifikace přišla od komisařů nepříjemná zpráva. Anulace nejrychlejšího času z důvodu překročení traťových limitů, což pro Téa znamenalo propad na 5. místo. Ani Adamu Lackovi se v kvalifikaci příliš nedařilo. Během Super Pole nedosáhl ani svého osobního maxima z předchozích tréninků a startoval tak až z devátého místa. 

Trable obou jezdců Buggyry pokračovaly i na startu prvního závodu. Adama Lacka těsně před startem potrápilo menší zakolísání internetu, a tak se mu naskytl pohled na Pace Truck, který z nájezdu do boxů projíždí skrze zeď a přímo před Adamovým čumákem kříží trať. Tento krátký výpadek bohužel znamenal, že Adam neslyšel startovní povel „GREEN GREEN GREEN“ a celé startovní pole mu tak výrazně poodjelo. Téo Calvet měl start o poznání lepší a v nájezdu do první šikany mosteckého autodromu bojoval o přední příčky. Ze vzniklé strkanice však odcházel jako poražený a propadl se tak až za svého týmového kolegu, který nakonec ze svého opožděného startu vytěžil a poskočil o tři příčky vpřed. Téo Calvet, nejmladší vítěz v historii truck racingu se však nenechal nezdarem v první zatáčce odradit a velmi rychle se začal probojovávat zpět na vyšší příčky. „První závod jsem si užil, i když jedeme jen virtuálně a nevidíme diváky, tak je to pořád pro mě domácí závod, takže jsem se na dnešek i těšil. Cítím na sobě zlepšení, konečně jsem byl závod schopný odjet z pohledu kabiny, tak jako ostatní jezdci, a i časově jsem zrychlil, takže první závod za mě hodnotím pozitivně,“ komentoval svůj první virtuální závod na Autodromu Most Adam Lacko. „Téo je samozřejmě na simulátoru rychlejší, takže když jsem viděl, že mě předjíždí, tak jsem mu jako týmovému kolegovi nechal dostatek místa a pak i využil toho, že přede mnou jede někdo rychlejší a snažil jsem se kopírovat jeho styl a stopu, což mi také pomohlo zrychlit. Když mě Téo předjížděl, říkal jsem si, že bude fajn, když dojedeme na 7. a 8. místě, a tak budeme oba na domácí půdě startovat z první řady. On si teda nakonec ještě o pozici přilepšil, takže nakonec startujeme za sebou, ale i tak to bude určitě zajímavé,“ dodal ke strategii prvního závodu mistr evropských trucků 2017. 

Start druhého závodu byl, skoro již tradičně, poznamenán červenou vlajkou, kdy v první šikaně došlo k hromadné kolizi. Tentokrát to však bylo poprvé, kdy Adam Lacko z restartu závodu těžil, jelikož byl před červenou vlajkou vytlačen do kačírku a propadl se až na chvost startovního pole. „Pří prvním startu jsem již tradičně dostal ránu, ale naštěstí přišel restart a tam už to proběhlo o poznání lépe,“ komentoval Lacko startující z prvního místa. „Při opakovaném startu Anderson zřejmě neudržel nervy na uzdě a jel o celou délku auta přede mnou, přičemž já jsem byl ten, kdo udává tempo na startu. Věděl jsem, že je to jeho povinnost, aby se držel on mě, takže jsem se ho ani nesnažil dojet, on sice logicky do první zatáčky dojel první, ale za nesprávný start dostal penalizaci, což už asi psychicky nezvládl, protože se pak hned odpojil,“ popsal Adam svůj start do druhého závodu. „Téo se dostal dopředu, a tím, že Anderson vypadl, byl první, já druhý a za mnou hned Norbert Kiss, takže jsem se co nejvíce snažil Norberta brzdit, aby mu Téo mohl ujet a měl co největší šanci třeba i opět vyhrát. Ale Norbi Kiss se nakonec přede mě i před Téa přeci jen dostal. I tak mám ale z dnešních závodů dobrý pocit. Myslím si, že jsem na svoje poměry zajížděl dobré časy a určitě se s virtuálním truckem začínám čím dál tím víc a víc sžívat,“ shrnul své pocity Adam Lacko. 

Buggyra si tak z virtuálního domácího závodu odnáší jedno osmé, dvě šestá, a jedno pódiové stříbrné umístění, o které se opět postaral Téo Calvet. Aliyyah Koloc se bohužel pátého podniku digitálního šampionátu nezúčastnila, ovšem svůj čas věnovala kondičnímu soustředění, aby byla co nejlépe připravená na první závodní víkend reálného šampionátu evropských tahačů 29.-30.8. taktéž na autodromu v Mostě. 

Další články

Motoristická sezóna už je v plném proudu. Na jaké závodní série se na SPORT 5 můžete těšit?

Motoristická sezóna už je v plném proudu. Na jaké závodní série se na SPORT 5 můžete těšit?

Macík ničil Karla na tankodromu! Závodní kamion týmu Big Shock! Racing prošel zátěžovou zkouškou

Macík ničil Karla na tankodromu! Závodní kamion týmu Big Shock! Racing prošel zátěžovou zkouškou

ŠESTICE CUPOVÝCH „DVĚSTĚOSMIČEK“ ODSTARTUJE NA VALAŠCE

ŠESTICE CUPOVÝCH „DVĚSTĚOSMIČEK“ ODSTARTUJE NA VALAŠCE

Nový trenér reprezentačního týmu BIC Techno 293 Milan Hájek

Nový trenér reprezentačního týmu BIC Techno 293 Milan Hájek

V Třinci se o víkendu odjedou další závody MMČR - Miniracing 2020

V Třinci se o víkendu odjedou další závody MMČR - Miniracing 2020

Nové číslo časopisu MotorBike!

Nové číslo časopisu MotorBike!

Tohle musíte vidět! Legendární závodník Emerson Fittipaldi v exkluzivním rozhovoru na SPORT 5!

Tohle musíte vidět! Legendární závodník Emerson Fittipaldi v exkluzivním rozhovoru na SPORT 5!

Novou sezonu DTM zahájilo nejlépe Audi

Novou sezonu DTM zahájilo nejlépe Audi

ACCR Czech Talent Team - Willi Race: "Konečně se začalo závodit"

ACCR Czech Talent Team - Willi Race: "Konečně se začalo závodit"

Go to the top
Tento web používá k poskytování služeb, zobrazení reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace