Čeští fanoušci jsou úžasní, říká Aegerter v exkluzivním rozhovoru

Úvodní dva závody letošní sezony MotoE ve španělském Jerezu zvládl nejlépe Dominique Aegerter. Švýcar si připsal na své konto třetí místo a jedno vítězství. Tyto výsledky mu vynesly celkem 41 bodů, se kterými se nachází na čele průběžného pořadí. Nyní poskytl webu SPORT 5 exkluzivní rozhovor.

Čeští fanoušci jsou úžasní, říká Aegerter v exkluzivním rozhovoru

V letech 2010-2019 jste byl stálým jezdcem kategorie Moto2. Během sezony 2020 vás ale můžeme vídat zejména v šampionátu MotoE, kde závodíte pro stáj Dynavolt Intact GP. A vaše účinkování v této kategorii začalo v Jerezu velmi dobře. Zatímco v prvním závodě jste dojel třetí, ve druhém jste dokonce zvítězil. První místo vám patří rovněž v průběžném pořadí. Jak si působení v elektrické třídě užíváte? A jak jste spokojen se svými výkony v prvních dvou závodech?

S výsledky jsem samozřejmě velmi spokojen. Řekněme, že si MotoE užívám. Pochopitelně mi ale chybí ten rámus, zvuk, také trochu výkon, řazení, spojka a tak dále. Na další závody v Misanu se ale těším.

Jak byste porovnal elektrický a běžný motocykl?

Tento motocykl je docela odlišný. Kompletně jiné je zde především to, jak se chová plyn. S výkonem je to také hodně rozdílné. V pomalých zatáčkách jej máte docela dost, v těch rychlých se ale dostaví o trochu později. Už před vrcholem zatáčky musíte opravdu otevřít plyn naplno. Stejně jako u výkonu můžete pocítit čekání také při brzdění. Ideální stopa je v MotoE docela podobná. Tento motocykl je rovněž mnohem těžší, váží 270 kilogramů. Když to srovnáme s Moto2, ta váží pouze 140 kilogramů. MotoE má rovněž vysokou přilnavost, a to i když v zatáčce sklouznete trochu více na vnitřek nebo jste trochu širocí. Můžete ale odjet pouze šest až osm kol na plný výkon.

V MotoE závodíte hned proti několika jezdcům, kteří mají zkušenosti z MotoGP. Jsou to například Mike di Meglio, Niccoló Canepa, Xavier Simeon nebo třeba Alex de Angelis. Co pro vás znamená, že máte nad takovými závodníky navrch?

Jsem pochopitelně rád, že mohu závodit proti mnoha skvělým závodníkům, mezi které patří bývalí jezdci MotoGP, vítězové velkých cen nebo účastníci mistrovství světa. Že jsem před nimi, znamená, že jsem stále rychlý a že stále umím na motorce jezdit. Poslední dva roky v Moto2 jsem možná neměl k dispozici ten nejlepší materiál a ani mi příliš nepřálo štěstí. Je krásné být se stejným materiálem a na stejném motocyklu jako ostatní tím nejrychlejším. Doufám, že budu takto pokračovat.

Během své kariéry jste si zazávodil proti mnoha českým jezdcům. Zapsal se vám některý z nich výrazněji do paměti?

V rámci německého šampionátu IDM jsem v kategorii do 125 ccm závodil proti Igoru Kalábovi. Dalším je Lukáš Pešek. S ním jsem svedl hodně soubojů, a to jak v kategorii do 125 ccm, tak v Moto2. A nyní závodím proti Kornfeilovi. Doufám, že vylepší své výsledky a bude také bojovat vepředu. A samozřejmě nesmím zapomenout ani na Karla Abrahama. S ním jsem rovněž bojoval v německém šampionátu v závodech třídy do 125 ccm a také v Moto2. Je hezké mít v mistrovství světa i nějaké české jezdce. Je to stejné jako se švýcarskými závodníky. Není jich tolik, takže je pěkné tam nějaké mít. 

Co očekáváte ve zbytku letošní sezony MotoE? Věříte, že se můžete stát šampionem? A kdo bude podle vás nejtěžším soupeřem?

Budu se i nadále snažit zůstat soustředěný na svou práci. Dám do toho všechno. Každou minutu na trati i mimo ni budu usilovat o dosažení svého cíle, kterým je být na špici MotoE. V Misanu nás čekají hned tři závody a v Le Mans dva. Doufám tedy, že to půjde dobře. Někteří jezdci budou mít možná v Misanu výhodu, protože zde jeli už loni. Když zůstanu na prvním místě i na konci sezony, bude to pro mě to nejlepší znamení a také ta nejlepší cesta k novým příležitostem pro další rok. Je obtížné říci, kdo bude největším soupeřem. Velmi rychlým jezdcem je bezpochyby Granado. Ve druhém závodě měl trochu smůlu (v závěru upadl po kolizi s Ferrarim a do cíle nakonec dojel až jako třináctý – pozn. red.). Šampionát je velice krátký, takže nemůžete udělat žádnou chybu. To platí jak pro kvalifikaci, tak pro závod. Samozřejmě jsou tu ale rovněž Ferrari, Torres, Medina, Simeon nebo De Angelis. Je tady stále pár jezdců, kteří mohou bojovat o titul. V tomto sedm závodů dlouhém šampionátu je vše docela otevřené.

Jakou budoucnost podle vás MotoE má? Myslíte si, že to bude i v budoucnu pouze doprovodná kategorie MotoGP nebo se domníváte, že si vybuduje lepší pověst? Například podobnou jako formule E ve formulových závodech?

To je docela těžké říci. Když sledujete tyto závody v televizi, jistě je to zábavná podívaná. Je to velký boj, v televizi navíc nemůžete slyšet skutečný rozdíl ve zvuku. Dále se jede na sedm nebo osm kol, takže je to velmi zajímavé. Pro fanoušky, kteří jsou přímo na okruhu, to ale může být trochu nudné. Chybí tomu totiž zvuk. Je to ale pouze druhá sezona, MotoE je teprve na začátku. Zatím tento motocykl vyvíjíme a doufám, že v budoucnu bude rychlejší a lehčí.

A jaká je podle vás budoucnost elektrických motocyklů v závodění? Je podle vás možné, že jednoho dne uvidíme tyto stroje také v MotoGP?

Myslím si, že tyto elektrické motocykly budou mít vždy svůj vlastní šampionát. Za padesát let, kdy tu už možná nebudu, to třeba bude nový závodní speciál MotoGP (směje se). Jak můžeme vidět, elektrická auta se vyvíjí docela rychle a jsou téměř stejně dobrá jako ta se spalovacím motorem. Takže až budou mít tyto motocykly stejnou rychlost, stejné časy na kolo a odjedou dvacet až dvacet pět kol, bude to velice zajímavé. 

Jakožto stálý jezdec sice letos už v Moto2 nepůsobíte, přesto jste se ale v prostřední třídě ukázal i letos. V Brně a poté také v obou závodech na Red Bull Ringu jste nahradil u stáje NTS RW Racing GP zraněného Jeska Raffina. Podařilo se vám dosáhnout na celkem tři body za dvanácté místo v prvním rakouském závodě. Jak jste si svůj návrat do známého prostředí užil?

Bylo opravdu krásné vrátit se do Moto2 docela rychle. Zazávodil jsem si zde po téměř jednom roce. Nebylo to úplně lehké. Myslím si ale, že jsme nebyli tak marní, zvláště pak při prvním rakouském závodě ve Spielbergu. Takže si myslím, že to byl dobrý záskok.

Jak se vám zamlouvá Automotodrom Brno jako trať? Patří mezi vaše oblíbené nebo ne?

Brno bylo vždy jednou z tratí, kde to pro mě nebylo tak lehké. Je dlouhá a je tam mnoho šikan, což úplně nesvědčí mému jezdeckému stylu. Byla velká škoda, že se v Brně letos závodilo bez přítomnosti fanoušků. Čeští fanoušci jsou vždy úžasní, když je vidíte okolo okruhu. Vždy vám poskytují velkou podporu.

Co si myslíte o dosavadním průběhu letošních sezon MotoGP, Moto2 a Moto3? Jaká je vaše prognóza pro jejich zbývající část? Kdo bude slavit tituly?

Je skvělé vidět, že se v závodech MotoGP, Moto2 i Moto3 hodně bojuje. Ve všech třech třídách je to velký boj. Nyní je to hodně otevřené a je tak příliš těžké říci, kdo v jednotlivých třídách vyhraje titul. Myslím si, že v každé třídě je nyní minimálně šest nebo sedm lidí, kteří mohou vyhrát šampionát. Všem přeji štěstí a to je vše. Je těžké na toto odpovědět.

Uvidíme vás kromě MotoE a Moto2 letos ještě také někde jinde?

S Hondou jsem se měl zúčastnit osmihodinového závodu v Suzuce. Ten byl ale zrušen. Jsem ale tak trochu v kontaktu s některými týmy z Mistrovství světa superbiků a také z Mistrovství světa supersportů. Možná tedy absolvuji jeden závod zde. Záleží, co se bude dít.

Jaké jsou vaše kariérní plány z dlouhodobého hlediska? Dovedete si představit, že byste v MotoE působil delší dobu? Nebo máte nějaké jiné cíle, například návrat do Moto2? A stále věříte, že byste si jednou mohl zazávodit i v MotoGP?

Nejprve chci dokončit na čele MotoE a získat tak tu nejlepší publicitu. Pro další rok bude mým cílem získat místo v dobrém týmu Moto2 a závodit znovu tam. Pokud by to neklaplo, rád bych šel do Mistrovství světa superbiků nebo v Mistrovství světa supersportů. Pouze ale v případě, že se naskytnou dobré možnosti. MotoGP zůstává i nadále snem a samozřejmě i cílem. MotoE může být rovněž možností pro příští rok. Rád bych ale závodil na skutečném palivovém motocyklu.

Foto: Facebook

Autorem článku je Dušan Bouzek

Další články

MotoGP: Repsol zůstane s Hondou minimálně do roku 2022

MotoGP: Repsol zůstane s Hondou minimálně do roku 2022

Turecká Sakarya hostí světový šampionát v maratonu horských kol, Češi patří k favoritům!

Turecká Sakarya hostí světový šampionát v maratonu horských kol, Češi patří k favoritům!

ACCR Czech Talent Team - Willi Race  a ACCR Smrz Racing by Blue Garage hodnotí poslední závody sezóny 2020

ACCR Czech Talent Team - Willi Race a ACCR Smrz Racing by Blue Garage hodnotí poslední závody sezóny 2020

Sergio Agüero je dalším fotbalistou, který má svůj esport tým

Sergio Agüero je dalším fotbalistou, který má svůj esport tým

MotoGP: VC Aragónie vyhrál Rins, Mir vede šampionát

MotoGP: VC Aragónie vyhrál Rins, Mir vede šampionát

Finále mistrovství světa v Estorilu pro WRP Wepol Racing

Finále mistrovství světa v Estorilu pro WRP Wepol Racing

Úspěšný víkend pro Buggyru, Lacko i Calvet okupovali bednu

Úspěšný víkend pro Buggyru, Lacko i Calvet okupovali bednu

Roberts míří k Italtransu

Roberts míří k Italtransu

Arenas povýší do Moto2

Arenas povýší do Moto2

Go to the top
Tento web používá k poskytování služeb, zobrazení reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace