Macík s Brabcem řádili v traktoru na Rallye Šumava

Dakarští závodníci Martin Macík a Jan Brabec z týmu Big Shock Racing dotáhli svou výzvu do finále a nakonec opravdu odstartovali do dvou rychlostních zkoušek Rallye Šumava Klatovy v traktoru Valtra. Povedená akce, která vznikla z impulsivního nápadu, se nakonec stala příjemným zpestřením oblíbeného českého závodu a pobavila fanoušky motorsportu i jezdce samotné. Co všechno se odehrálo před startem a jaká byla atmosféra v kabině traktoru během jízd?

Macík s Brabcem řádili v traktoru na Rallye Šumava

Apríl na druhou

Rozhodnutí startovat na Rallye Šumava Klatovy v traktoru vyhlásil Martin Macík 1. dubna a zprávě zpočátku věřil jen málokdo.  Ještě v Klatovech se lidé chodili ptát, jestli naleštěný stroj Valtra v týmových barvách, které mají na svědomí nadšenci z Rallye Design, opravdu vyjede z divácké zóny na trať. Teď už můžeme potvrdit, že se nakonec vše povedlo, a Macík s Brabcem projeli cílem dvou rychlostních zkoušek Klatovského okruhu. Celé akci předcházela poměrně krátká příprava, několik tréninků, ladění designu traktoru nebo domluva s pořadateli závodu. Díky obrovskému nadšení všech zúčastněných se však podařilo akci zdárně dotáhnout.    

Easy riders

Do Klatov na závod samotný už jezdci dorazili natěšení. Když přišlo na věc, Martin Macík nasadil tempo, Jan Brabec na sedadle spolujezdce navigoval podle zapůjčených poznámek a podél trati i v kabině traktoru, obutého do pneumatik Nokian, začalo být živo. První jízda ve 14 hodin byla opatrnější, ale v druhé večerní části už se jelo naplno. „Je to úplně nový zážitek, musel jsem si zvykat, sedíš výš, ovladatelnost je jiná než v kamionu, rychlost omezenější. Ale byla to super zkušenost, i pro další Dakar si z tréninků v traktoru něco odnesu. Tady šlo hlavně o zábavu a současně pro nás byla důležitá bezpečnost. Došlo ale i na adrenalin. Jednou jsme během jízdy na trati přerovnali balíky slámy, párkrát jsme se pěkně praštili hlavami. A když večer začalo pršet, dost dlouho jsem hledal na SmartTouch displeji, kde se zapínají stěrače, ale nakonec jsem to našel na starém dobrém místě na páce pod volantem,“ směje se Macík, který si zároveň postěžoval, že mu jeho navigátor Jan Brabec v kabině trochu zacláněl. „Byla to parádní jízda, kterou jsme podnikli hlavně pro fanoušky. A ukázalo se, že motorsport nemá hranice, fandové jsou otevření a mají rádi srandu. Dakarští závodníci mohou jet v traktoru na Rallye Šumava a všichni se při tom výborně baví. To je super zjištění,“ doplňuje další pozitivum celé akce Jan Brabec.   

Závodní traktor

Traktor jezdcům dakarského týmu Big Shock Racing půjčili přátelé z Topagri. Závod Macík s Brabcem nakonec absolvovali v modelu N 174, který si Martin vybral během tréninků. Traktor má 201 koní, je to čtyřválec vážící šest a půl tuny a Macík z něj dostal rychlost přes 60 km/h. Pro tento model se rozhodl, protože je na závod typu rallye nejvhodnější. Je menší a obratnější než T 234, který drží rychlostní rekord. Ten má 250 koní a 6 válců, ale je mohutnější a delší, což by pro průjezd některých úseků rallyové trati nebylo úplně optimální. Stovky lidí si také přišly k týmovému traktoru Valtra pro podpisové karty závodníků nebo si jen tak popovídat. K dispozici byl fanouškům i Franta, dakarský speciál Martina Macíka. Závodníci dostali po svém výkonu na trati několik zakázek na provedení zemědělských prací a zejména Jan Brabec zatoužil vyzkoušet také orbu nebo alespoň setí.

Už teď se v týmu Big Shock Racing vymýšlí, jakou další akcí fanouškům zkrátit čekání na Dakar.   

VIDEO zde: https://www.youtube.com/watch?v=brFPs6jaJzw&t=25s

   

Další články

DTM: Dienst nahradí na Hockenheimringu u Mücke Motorsportu Buhka

DTM: Dienst nahradí na Hockenheimringu u Mücke Motorsportu Buhka

Ekström se vrací na světovou rallyekrosovou scénu. V Lotyšsku nastoupí za Münnich Motorsport

Ekström se vrací na světovou rallyekrosovou scénu. V Lotyšsku nastoupí za Münnich Motorsport

Rallyekrosové mistrovství světa zavítá do Portugalska o týden dříve

Rallyekrosové mistrovství světa zavítá do Portugalska o týden dříve

Z Cupry do Clia. Pekaře čeká v Rakousku předposlední letošní vystoupení

Z Cupry do Clia. Pekaře čeká v Rakousku předposlední letošní vystoupení

Pekař se stal vicemistrem TCR Eastern Europe, Clio Cupem prošel jeho tým bez porážky

Pekař se stal vicemistrem TCR Eastern Europe, Clio Cupem prošel jeho tým bez porážky

Létající skify na Lipně

Létající skify na Lipně

Nepovedený víkend: König se ve Francii trápil a v neděli dojel dvaadvacátý

Nepovedený víkend: König se ve Francii trápil a v neděli dojel dvaadvacátý

Náročný den a smůla pro jezdce týmu Accolade Smrz Racing

Náročný den a smůla pro jezdce týmu Accolade Smrz Racing

Top10 pro José Luise v prvním závodě ve Francii,  Victor Rodriguez po pádu z bodovaných pozic nedokončil

Top10 pro José Luise v prvním závodě ve Francii, Victor Rodriguez po pádu z bodovaných pozic nedokončil

Go to the top
Tento web používá k poskytování služeb, zobrazení reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace