Macík, Tomášek a Švanda pokračují ve vítězném tažení Dakarem. I bez čelního skla…

Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda v 10. etapě Dakaru vyhráli. Po včerejším vítězství byl dnes sedlčanský speciál týmu Big Shock! Racing v cíli v kategorii kamionů opět nejrychlejší. A znova tak dokázal, že obávané ruské posádky je možné porážet.

Macík, Tomášek a Švanda pokračují ve vítězném tažení Dakarem.  I bez čelního skla…

Úspěchu napomohla i práce sehrané party týmových mechaniků, kteří dokončili svou práci těsně před 6. hodinou ranní. Odpočaté posádce předali 100% spolehlivý kamion, který vydržel drsné zacházení a zároveň letěl náročnou tratí v maximální možné rychlosti. A čeští závodníci dokázali jeho potenciál naplno využít a suverénně ovládnout špičku kategorie kamionů. Ve vedení se udrželi od startu až do cílové rovinky, jen na jednom z kontrolních bodů zaznamenali druhý nejrychlejší čas. Během etapy měnili jednu pneumatiku a v cíli přistáli rozesmátí v lyžařských brýlích a bez předního skla.          

V cíli první, v lyžařských brýlích a bez předního okna

Středeční 10. etapa byla opět velice rychlá, prašná a navigačně náročná. Předem bylo zřejmé, že na trati dlouhé přes 300 závodních kilometrů nebude prostor pro chyby. Závodníky týmu Big Shock! Racing nerozházelo, že na startu přišli o benefit větších rozestupů, když byly kamiony řazeny až za 30. startující osobní vůz a do etapy byly bez rozdílu pořadí vpouštěny po 30 vteřinách.

A ani na trati to dnes nebylo úplně jednoduché. Posádka přijela do cíle v lyžařských brýlích a její kamion Karel neměl čelní sklo. Byl to fičák. Zajímavá zkušenost otvírat celou etapu. Byla hodně navigačně těžká, ale Ferry si poradil. Moc chyb jsme neudělali. Měnili jsme jen jednu pneumatiku. A také posledních 100 kilometrů jsme jeli bez okna. Trefili jsme větev, prasklo nám přední sklo, ale zdálo se, že vydrží. Až najednou ruplo komplet a vyvalilo se na nás. Kluci ho museli vykopat za jízdy. Nasadili jsme lyžařské brýle. Já je pak zase musel sundat, protože mě pod nimi tlačily moje původní dioptrické. Máme krásně opískované zuby. A druhé vítězství v kariéře za sebou. A před sebou poslední dvě etapy. Držte nám palce,“ hlásil v cíli Martin Macík unisono doplňován Františkem Tomáškem a Davidem Švandou.  

Za úspěchem stojí řehole mechaniků i občanská odvaha navigátora 

Včerejší i dnešní vítězství v etapě bylo zaslouženým výsledkem společného nasazení všech členů týmu Big Shock! Racing. Sehraná parta týmových mechaniků poslední dvě noci téměř nespala, končila svou práci kolem 6. hodiny ranní. Etapy druhé části letošního Dakaru jsou tak drsné, že kamion Karel potřebuje každou noc důkladný servis. Přesto ráno na trať vyjíždí stroj, na který se posádka může spolehnout. Pomáhá také, že mechanici kamion znají do posledního šroubku. Sami ho postavili v sedlčanských dílnách podle 19letých zkušeností šéfa týmu Martina Macíka staršího.

A perfektních výsledků by nebylo možné dosáhnout ani bez pomoci týmového manažera Martina Pabišky a občanské odvahy navigátora Františka Tomáška, který letos Karlovi udává směr s obdivuhodným přehledem Říkáme tomu občanská odvaha. Pomáhá nám, že se s Martinem tak dobře známe, kamarádíme spolu spoustu let. On už podle mého hlasu, podle poklepávání mé nohy pozná, co se mi honí v hlavě. A dokážeme si tak v kabině vzájemně pomoci. Jedeme letos s Matesem i Davidem 100% koncentraci, ale je super, že se i v těch vyšponovaných situacích dokážeme zasmát a pobavit,“popisuje Tomášek. A dodává, že organizátoři letos nastražili několik navigačních špeků, proto občas bloudí všichni, včetně Rusů. “V minulých letech se nestávalo, že bychom je tolikrát potkávali v protisměru. Vidíme, že i východní topové posádky se letos ztrácejí,“ říká Tomášek, který letos poprvé naviguje podle elektronického roadbooku.    

Všichni z týmu Big Shock! Racing mají radost, že dokázali své fanoušky potěšit výbornými výsledky. Současně se stále snaží soustředit na celkové umístění. Do konce Dakaru zbývají 2 poslední etapy, ve kterých se dá ještě hodně získat i ztratit. A zkušení dakarští veteráni připomínají, že Dakar končí až v cíli poslední etapy.      

Další články

Letošní Dakar je velkolepý.  Buďte s námi u toho!

Letošní Dakar je velkolepý. Buďte s námi u toho!

Macík už má plán na příští Dakar

Macík už má plán na příští Dakar

Martin Prokop spotřeboval během Dakaru 4 600 litrů paliva a 150 litrů oleje

Martin Prokop spotřeboval během Dakaru 4 600 litrů paliva a 150 litrů oleje

Buggyra slaví Beduína, Macháček po boku gigantů!

Buggyra slaví Beduína, Macháček po boku gigantů!

 Dakar 2021: Aleš Loprais bojoval až do posledních kilometr

Dakar 2021: Aleš Loprais bojoval až do posledních kilometr

Macík si potřetí famózně dojel pro etapové vítězství!  A svým 4. celkovým místem vyrovnal tátu

Macík si potřetí famózně dojel pro etapové vítězství! A svým 4. celkovým místem vyrovnal tátu

Martin Prokop s Viktorem Chytkou vezou z Dakaru 2021 deváté místo

Martin Prokop s Viktorem Chytkou vezou z Dakaru 2021 deváté místo

Dakar 2021: Nepříjemné dakarské déjà vu

Dakar 2021: Nepříjemné dakarské déjà vu

Buggyra šlape, Macháčka dělí od triumfu 447 kilometrů

Buggyra šlape, Macháčka dělí od triumfu 447 kilometrů

Go to the top
Tento web používá k poskytování služeb, zobrazení reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace