Mareš v Maďarsku nedojel, ale v ERC skončil čtvrtý

Na závěrečném podniku FIA ERC v Maďarsku startovala také posádka ACCR Czech Rally Teamu ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Tentokrát se Filip Mareš představil s novou evolucí vozu Škoda Fabia R5 a i když do cíle nakonec nedojel, znovu ukázal svoji rychlost.

Mareš v Maďarsku nedojel, ale v ERC skončil čtvrtý

Na Rally Hungary se rozhodovalo o letošním titulu mistra Evropy a na konečné pódiové umístění měl šanci i Filip Mareš, který se poprvé chystal využít potenciál nové Fabie. Rychlostní zkoušky závěrečného podniku ERC byly po deštích značně uklouzané, v každé zatáčce byla spousta vytahaného bláta a posádky doslova bojovali o udržení se na trati.

Mareš s Hlouškem začínali v první pětce a v úvodní etapě se drželi za dvěma největšími aspiranty na titul – Ingramem a Lukyanukem.  Nakonec ale přenocovali na čtvrté pozici. „Z pódiového umístění v první etapě nás odsunul až defekt v poslední erzetě. Asi pět kilometrů před cílem jsem udělal chybu, v jednom kluzkém místě jsem byl širší na brzdách a trefil něco skrytého v krajnici. To mělo za následek defekt přední pneumatiky. Ale i tak jsme věřili, že druhý den o pozici mezi nejrychlejšími třemi ještě zabojujeme. Těšili jsme se na mokré podmínky, v autě jsme se cítili skvěle," dodal k prvnímu dni Filip Mareš, který v Maďarsku startoval v rámci odměny získané od promotéra ERC za letošní evropský juniorský titul.

Do závěrečné etapy vyrazila posádka s velkým odhodláním, ale ještě před prvním testem se projevil problém s posilovačem řízení. Oprava na místě nebyla možná a to znamenalo stopku v dobře rozjeté soutěži. "Odstoupení hned na začátku druhé etapy mě hodně mrzí. Krátce před první rychlostní zkouškou druhého dne jsme přišli o posilovač řízení. Oprava na místě bohužel nebyla možná. Tým proto rozhodl, že za daných okolností v soutěži pokračovat nebudeme," komentoval své odstoupení Filip Mareš.

Dramatický boj o titul mezi tím sváděl Ingram s Lukyanukem, v závěrečné zkoušce přijeli oba na defektu a v konečném součtu nakonec zvítězil Chris Ingram. Brit vybojoval titul poté, co ho v souboji o ten juniorský porazil právě Filip Mareš, pro kterého je navíc čtvrté místo v konečném hodnocení FIA ERC, s pouhými pěti starty, velmi dobrou vizitkou. "Vyhlášení v Budapešti mělo úžasnou atmosféru. Ještě jednou děkuji celému týmu, fanouškům a všem našim sponzorům, bez kterých bych na titul nikdy nedosáhl. Speciální poděkování pak patří mému spolujezdci Honzovi Hlouškovi a Autoklubu ČR."

Další články

ACCR Czech Talent Team - Willi Race: Z Aragónu si odvážíme spoustu důležitých dat

ACCR Czech Talent Team - Willi Race: Z Aragónu si odvážíme spoustu důležitých dat

Paráda Charouz Racing System: Delétraz dojel v Mugellu třetí a druhý!

Paráda Charouz Racing System: Delétraz dojel v Mugellu třetí a druhý!

Finále F3 v Mugellu: Titul bere Piastri, z českého týmu nejlepší Staněk

Finále F3 v Mugellu: Titul bere Piastri, z českého týmu nejlepší Staněk

IDM Lausitzring – Frustrující závod pro WRP Wepol Racing

IDM Lausitzring – Frustrující závod pro WRP Wepol Racing

Instaforex Loprais Team testuje v Evropě a balí na Blízký východ

Instaforex Loprais Team testuje v Evropě a balí na Blízký východ

Petr Najman: Úspěšné Dymokury 2020

Petr Najman: Úspěšné Dymokury 2020

Grobnik pohostil další kolo MMČR SZM na závodních okruzích

Grobnik pohostil další kolo MMČR SZM na závodních okruzích

IDM na Sachsenringu byl pro WRP Wepol Racing závod jako na houpačce

IDM na Sachsenringu byl pro WRP Wepol Racing závod jako na houpačce

Gaslymu po senzačním triumfu v Monze volal prezident Macron a gratulovaly fotbalové hvězdy

Gaslymu po senzačním triumfu v Monze volal prezident Macron a gratulovaly fotbalové hvězdy

Go to the top
Tento web používá k poskytování služeb, zobrazení reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace