MMČR - Miniracing: Koncept sezóny 2021

Mezinárodní mistrovství České republiky - Miniracing v posledních dvou sezónách prošlo několika zásadními změnami, které vedly ke zkvalitnění šampionátu a velice dobrému zaplnění startovních roštů. V návaznosti na to se plánuje i tato sezóna, tak si pojďme koncept sezóny 2021 představit.

MMČR - Miniracing: Koncept sezóny 2021

Členové komise silničních závodů motocyklů při Autoklubu České republiky představují koncept letošní sezóny ve třídě MMČR - Miniracing. Změny tohoto šampionátu začaly být prováděny v roce 2019 a jak se ukázalo, vedly ke zkvalitnění šampionátu. Do závodů se přihlásila spousta jezdců a celkovou spokojenost dávali najevo nejen jezdci a týmy, ale i organizátoři. Samozřejmě, že se tehdy řešilo vylepšení některých nedokonalostí, které byly upraveny v sezóně 2020. 

Vzhledem k pandemii Covid-19 Miniracing přišel o některé závody, když byly zrušeny první dva podniky loňského roku v Písku a Dlhé a také poslední závody sezóny na Slovakiaringu. I přes to všechno se v roce 2020 odjelo šest závodních víkendů a v nich jedenáct plnohodnotných jízd ve všech třídách. Jedna jízda na Slovakiaringu musela být u všech tříd zrušena kvůli nepřízni počasí. Kromě počtu závodů a jezdců v celkovém hodnocení stojí za připomenutí to, že stoupl počet jezdců v každém závodě, tedy že nedocházelo k výkyvům v účasti na různých podnicích a stabilně bylo na každém podniku přes osmdesát jezdců. 

Za poslední dvě sezóny se potvrdilo, že změny v uspořádání podniků byly správným rozhodnutím a šampionát má potenciál do budoucna. Za dva roky se také vykrystalizovaly tři zásadní třídy s charakteristikami, které naplňují smysl juniorského šampionátu - tím je provést mladé závodníky kvalitním šampionátem juniorů od šesti do patnácti let věku a připravit je na přechod na velké okruhy. Jde o třídy Minimoto Junior A, Ohvale a Mini GP Open.

Změny pro rok 2021

Třídy pro rok 2021

U některých tříd došlo ke změnám v technických pravidlech či věkových limitů. Konkrétně jede o třídy:

Ohvale 160 - třída je věkem 18ti let rozdělena na juniorskou a seniorskou kategorii, každá třída bude bodována zvlášť. Nově je povoleno použít aftermarketovou spojku se schopností omezení zpětného točivého momentu, tzv. anti-hopping/slipper clutch.

Mini GP Stock - třída byla oficiálně zrušena kvůli nedostatku jezdců, ale závodníci na motocyklech Honda NSF 100 mohou startovat ve třídě Ohvale 110.

Jawa 50 RS a GP - obě třídy byly sloučeny do Jawa 50 dle nových technických předpisů.

Mini GP Open - kvůli nedostatku motocyklů je umožněn start motocyklů MIR Moto5 2019, který výkonově odpovídá speciálům Metrakit s motory Honda CRF 150. 

Vypsané třídy:

  • PW505 - 10 let
  • Minimoto Junior A6 - 10 let
  • Minimoto Junior B8 - 12 let
  • Senior Open 50od 12 let
  • Ohvale 1107 - 15 let
  • Ohvale 160 Junior10 - 18 let
  • Ohvale 160 Seniorod 18 let
  • Mini GP Openod 10 let
  • Jawa 50od 13 let

Součástí programu zůstanou ukázkové jízdy akademií pro začínající jezdce bez závodních licencí, a to dle pravidel z roku 2020.

Kalendář závodů 2021

Ještě před zahájením závodní sezóny mají jezdci k dispozici oficiální test včetně školení jezdců, zároveň pokračuje loni zahájená spolupráce se Slovenskou motocyklovou federací. 

Kalendář závodů:

  • 27. 03. 2021Písektréninkový kemp
  • 17. 04. 2021PísekMMČR a MSR-SP
  • 08. 05. 2021DlháMMČR a MSR-SP
  • 22. 05. 2021ChebMMČR
  • 19. 06. 2021Vysoké MýtoMMČR a MSR-SP
  • 03. 07. 2021TřinecMMČR a MSR-SP
  • 17. 07. 2021DlháMMČR a MSR-SP
  • 14. 08. 2021ChebMMČR a MSR-SP
  • 04. 09. 2021PísekMMČR
  • 18. 09. 2021Slovakia RingMMČR a MSR-SP

Kompletní informace pro nadcházející sezónu naleznete na oficiálním webu:

https://motojunior.cz/ (později http://miniracing.cz/) konkrétně v článku:

https://motojunior.cz/news/one/146/zakladni-informace-o-sezone-miniracing-2021.html

Aleš Eder - člen komise SZM za Miniracing

"Miniracing hlásí: Jsme připraveni! Přípravu na sezónu 2021 jsme zahájili loni na podzim. Máme hotový kalendář s devíti závodními sobotami a přípravným kempem. Drobně jsme upravili třídy a tam, kde jsme třídu zrušili - Mini GP Stock z důvodu nedostatku jezdců, umožníme všem, kteří by nadále chtěli jezdit s motocykly Honda NSF 100 závodit ve třídě Ohvale 110. Dále jsme rozdělili třídu Ohvale 160 na Junior a Senior. Nadále pokračujeme ve spolupráci se slovenskou motocyklovou federací, takže se podíváme i na Slovensko. Na sezónu se těšíme a pevně doufáme, že budeme moci závodit bez omezení."

Matěj Smrž - člen prezídia AČR a předseda komise SZM

"Pevně doufám, že všechny změny opět zkvalitní šampionát Miniracing a pokud se budeme v průběhu sezóny pohybovat okolo 90-100 jezdců napříč všemi disciplínami, budu opravdu spokojený. V technických pravidlech ani sportovních řádech jsme nevymýšleli žádné zásadní změny, pouze jsme na základě odezvi od jezdců a našich poznatků řády aktualizovali. Kalendář vypadá velice dobře a pokud nám to nepokazí nařízení vlády, máme se opravdu na co těšit. Jak je všem dobře známo, bez okruhů se na silničních motorkách závodit nedá, a proto všem okruhům v České republice pro Miniracing a slovenské motocyklové federaci patří veliké poděkování za jejich bezproblémovou komunikaci a domlouvání podmínek v takto složité době."

Další články

Tvarůžková a Novotná v Turecku vítězné

Tvarůžková a Novotná v Turecku vítězné

Bikeři zaznamenali v Turecku dalších pět pódiových umístění

Bikeři zaznamenali v Turecku dalších pět pódiových umístění

Čeští bikeři odstartovali sezónu úspěšně!

Čeští bikeři odstartovali sezónu úspěšně!

Martin Macík má Zlatý volant. I díky skvělým fanouškům

Martin Macík má Zlatý volant. I díky skvělým fanouškům

Beseda s Tomášem Tomečkem nejen o Dakaru živě

Beseda s Tomášem Tomečkem nejen o Dakaru živě

WRC: Prokop nastoupí do Arktické rallye

WRC: Prokop nastoupí do Arktické rallye

Letošní sezona TCR Eastern Europe přinese několik novinek

Letošní sezona TCR Eastern Europe přinese několik novinek

Ficza by chtěl pokračovat v ESET Cupu

Ficza by chtěl pokračovat v ESET Cupu

Ladniak zatím o setrvání v TCR Eastern Europe jasno nemá

Ladniak zatím o setrvání v TCR Eastern Europe jasno nemá

Go to the top
Tento web používá k poskytování služeb, zobrazení reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace