Petráš s Jindrou vítězně na tratích staronové Rallye Plzeň

Seriál Rallysprint Série obohatila po letech nová soutěž. Rallye Plzeň se ještě loni kvůli koronaviru neodjela, letos už tomu bylo jinak a premiérové vítězství v rámci Čermák a Hrachovec ADAM Cupu z Plzeňska odvezli Jaroslav Petráš s Petrem Jindrou. Na stupních vítězů je doplnili nejrychlejší z Kopné Jan Pilař a Tomáš Arnošt. Na SPORT 5 se můžete těsit na sestřih.

Petráš s Jindrou vítězně na tratích staronové Rallye Plzeň

Rallye Plzeň se vrátila do kalendáře českých soutěží po třiceti letech. Pořadatelé, ač s některými „dětskými nemocemi“ připravili zajímavou soutěž, s rychlejšími, ale atraktivními tratěmi. Navíc do průběhu zasáhlo počasí a přívalové deště. Na start se postavilo deset vozů Opel ADAM Cup. Po „boudě“ na Kopné chyběl Polák Krotoszynski, naopak poprvé zasáhl do seriálu Filip Kohn, kterého navigoval velezkušený Václav Vorel.

Stejně jako na Kopné patřila úvodní sekce Jaroslavu Petrášovi. Vyhrál všechny tři měřené testy, neboť čtvrtá zkouška byla v prvním průjezdu zrušena. Tím si vytvořil solidní náskok téměř dvaceti sekund. O druhé místo se přetahovala trojice jezdců. Za Petrášem začal Dominik Šulc, ale brzy šli před něj Tomáš Arnošt a Jan Pilař. Pražský jezdec se po RZ3 posunul i před Arnošta a patřila mu druhá příčka. Tuto trojici před druhou sekci dělilo necelých deset vteřin. Solidně rozjetý závod měl i Jakub Jančík, naopak chyba hned v úvodním úseku vyřadila z boje o čelní pozice Kryštofa Zpěváka. „Šel jsem trochu pozdě na brzdy a zrovna v té chvíli se mi propadl i pedál. Auto se na horizontu nadlehčilo a šli jsme rovně do patníků. Myslel jsem, že máme vylomené kolo, ale odnesly to jen ráfky. Ale než jsme se vrátili do auta a pokračovali, ztráta byla obrovská,“ popsal smolný moment Zpěvák, jenž si pravil chuť aspoň třetím časem v RZ3. Za vedoucí pěticí figurovali blízko sebe Kohn s Kolářem a Jakešem, cupovou klasifikaci uzavírali už zmíněný Zpěvák a Hanuš.  

A právě Zpěvák sebral Petrášovi první bonusový bod za vítězství v RZ5. Na 11,5 kilometrech tohoto testu dělilo pět nejrychlejších 2,5 sekundy! V následující vložce se Petráš opět zapsal mezi vítěze, déšť však způsobil propad Šulce na šestou příčku (naopak výše poskočili Jančík a Kohn) a desetiminutovou ztrátu Jakeše. „Na druhou sekci jsme odjeli na suchých pneumatikách, ale před RZ6 začalo pršet. Hodně to klouzalo. Před cílem v levém vracáku jsem zatočil a auto jelo rovně. Skončili jsme v příkopu, odkud nám naštěstí pomohli diváci. Moc jim děkuji, bez jejich pomoci bychom závod nedokončili,“ objasnil velkou ztrátu Dominik Jakeš.

Pořadím na čelních příčkách pak zamíchaly i poslední dva testy. V RZ7 poprvé sebral nejrychlejší pohárový čas Šulc, čímž se vrátil před Kohna. Ztrátu si připsal i Pilař, který tím přenechal stupně vítězů Arnoštovi a Jančíkovi. Před poslední zkouškou dělilo jezdce mezi druhým a pátým místem jen 5,8 sekundy. Drama jako z detektivky. Petráš si i prvenstvím v poslední zkoušce pohlídal letošní první pohárový triumf, zabral i Pilař a druhým časem „urval“ stříbro. Třetí skončil Arnošt, pod stupni vítězů Jančík a Šulc. Smutnit z výsledku při pohárové premiéře rozhodně nemusel Kohn. Za ním se seřadili Kolář, Zpěvák, Hanuš a Jakeš.  

“Je skvělé, že se do Čech vrátila zase další soutěž, která zde historicky byla. Z pohledu promotéra cupu vše fungovalo perfektně, komunikace byla bezproblémová a nezbývá mi, než pořadatelům poděkovat a popřát jim do dalších let hodně štěstí. Pokud se jedná o samotný závod, tak ´přetahovaná´ o přední příčky byla opět napínavá a konečné pořadí se ještě v posledních dvou rychlostkách hodně přelévalo. A i při svém dalším startu nováčci ukázali, že se o budoucnost rallyového sportu bát nemusíme. Také jsme rádi, že AS povolil (po loňském zamítnutí) start cupu na ´velkém´ závodě. Místo zrušené Rally Příbram pojedeme tedy první etapu Rally Bohemia. Sice s podmínkou, že pojedeme až na konci celého startovního pole, ale už tento krok vnímám pozitivně," okomentoval druhý závod Čermák a Hrachovec ADAM Cupu Zdeněk Pekárek.

Ohlasy Top5 v cíli:

Jaroslav Petráš:

„Jelikož pro nás je každá soutěž nová, platilo to i pro Plzeň, na kterou jsme se připravovali jako na každou jinou rally. Po tréninkových jízdách nám přišlo, že tratě budou hodně rychlé a ´jednoduché´ a že bude těžké najít místa, kde nahnat čas na soupeře. Nicméně závodní tempo ukázalo, že rychlé byly, ale jednoduché rozhodně ne. Naopak nás velice bavily! Charakterem byly pochopitelně úplně jiné než Kopná, navíc počasí bylo ještě více proměnlivé než právě na Kopné. Nakonec jsme odjeli na tvrdém slicku dvě vložky komplet na vodě, což byl rozhodně zážitek! (smích) Ale vše se nám povedlo ustát a dokončit soutěž bez krizovek a v dobrém tempu. Jsme rádi, že se nám povedlo vylepšit si pochroumanou sebejistou z prvního závodu a máme zase o to větší chuť do dalších bojů!“

Jan Pilař: 

„Soutěž byla z pohledu tratí vážně pěkná a náročná, ale občas bylo znát, že organizační tým potřebuje ještě řadu věcí dotáhnout. Od výdeje itinerářů až po chybějící retardéry na RZ4. To byly zbytečné kaňky na jinak pěkné soutěži. Tratě byla kombinace rychlých úseků s velmi technickými pasážemi, často se měnil rytmus. Na sprint byla soutěž relativně hodně roztahaná s dlouhými přejezdy. 

Náš výkon hodnotím velmi dobře, ale nafackovat bych si zasloužil za jízdu na vodě, kdy jsme (stejně jako řada dalších) jeli na předku tvrdý slick. Chybělo mi sebevědomí a jel až moc pomalu. Ani nálev z okurek není tak kyselý, jak jsem byl v autě já. Spadli jsme ze stříbra na ´bramboru´, a proto jsme se rozhodli do toho v poslední RZ pořádně šlápnout. Mrzí mě, že jsme rychlostku nevyhráli, ale hlavní bylo, že jsme se vrátili na druhé místo. Tempo na RZ8 bylo vážně krásné, moc jsem si to užil.“

Tomáš Arnošt:

 „Plzeň se mi líbila. Na rychlostkách jsme našli vše, co k rally patří. První sekce nám vyšla celkem dobře a zajížděli jsme časy, které nás držely v první trojce. Možná jsem byl na některých místech až moc opatrný, ale stačilo to. Zvolil jsem tvrdé pneu a to bylo přesné. Každopádně pro druhou sekci to už tak jasné nebylo. Nad Plzní se začaly honit mraky a začala velká loterie, jak obout. Risknul jsem opět tvrdé, což se neoplatilo. Už na přejezdu hodně pršelo a odpoledne jsme odjeli tři RZty na mokru. Na tvrdé směsi jsme museli zvolit vlažnější tempo. Na druhou stranu jsme se snažili, abychom nedostali od odvážlivců ´nasekáno´.

Po páté zkoušce se pořadí nezměnilo a byli jsme v těsném závěsu za Honzou. Na šestce přišla krize a ve vytahaném katu mi ustřelil zadek a na úzkém jsme udělali hodiny. Už to vypadalo na doopravdy velkou ránu, ale naštěstí jsme minuli všechny pevné překážky. Ztratili jsme asi deset vteřin a vypadalo to, že budeme opět bojovat o nám souzené třetí místo. Ale přišlo překvapení, Honza Pilař jel opatrně a měli jsme jen o vteřinu horší čas. Po sedmičce jsme se vyhoupli na druhé místo a bylo jasné, že poslední rozhodne. Dal jsem do toho vše, ale pár zaváhání v rychlých pasážích nás odsunulo za Honzu na třetí místo… I přes zklamání po šestém testu, nakonec propukla radost. Auto je celé, závodilo se do posledního metru. A právě toto mě baví, to je rally a to co, na tom mám rád. Druhý závod, druhá bedna, co více si přát.“

Jakub Jančík: 

„Z velké části se nám podařilo eliminovat problém s brzdami, a tak jsme vyrazili v docela dobrém tempu. V první sekci, která se jela ještě za sucha, jsme se drželi okolo páté příčky v cupu a druhého v Poháru mládeže. Neměl jsem v plánu riskovat a už jsem počítal s tím, že do cíle dojedeme kolem tohoto místa. Avšak v druhé sekci nás všechny překvapil nevyzpytatelný déšť, na který jsme nebyli připraveni. Na autě jsme měli pneumatiky střední směsi. Nečekal jsem, že právě s takovou kombinací dokážeme zajet dobré časy, a tak se posuneme až na třetí místo v cupu a první v Poháru mládeže. Před poslední zkouškou jsem věděl, že mám dostatečný náskok na druhého v PM, a tak jsem nechtěl riskovat. Trochu jsme povolili, ale na prvním místě v PM se nic neměnilo. Navíc jsme o necelé tři sekundy udrželi čtvrté místo v cupu.“

Dominik Šulc: 

„Na Rallye Plzeň jsme jeli se stejným cílem, jak na Kopnou, najet co nejvíce kilometrů a spatřit cílovou rampu. Přece jen pro nás byla Plzeň druhým závodem s ADAMem a stále nám proti ostatním chybí potřebné zkušenosti. Každopádně tím, že soutěž byla pro všechny nová, cítili jsme šanci přiblížit se klukům blíže, než tomu bylo na předchozím závodě. A to se nám dařilo již od první erzety, kde jsme dojeli druzí za Jardou Petrášem a celou první sekci se drželi s ostatními ve vteřinách. Na druhou sekci se nás počasí rozhodlo trochu pozlobit. Na každé zkoušce panovaly jiné podmínky - od sucha přes lehké mokro až po silný déšť. Proto jsme se rozhodli v servisu dát do rezervy dvě mokré pneumatiky, které jsme před RZ7 nasadili na přední nápravu. Tato volba se vyplatila a rychlostní zkoušku se nám podařilo vyhrát. Po krásné poslední zkoušce se šotolinovým úsekem jsme nakonec skončili celkově na pátém místě se ztrátou pouze pár vteřin na druhého Honzu Pilaře. Pro nás to je úžasný výsledek. S autem se sžíváme lépe a lépe, jen musíme ještě zapracovat na rozpisu.“

Rallye Plzeň 2021 – ADAM Cup:

  1. Petráš – Jindra (Opel Adam Cup)42:58,3
  2. Pilař – Kalkus (Opel Adam Cup)+ 49,4
  3. Arnošt – Jerie (Opel Adam Cup)+ 51,5
  4. Jančík – Jurčík (Opel Adam Cup)+ 55,3
  5. Šulc – Picka (Opel Adam Cup)+ 58,4
  6. Kohn – Vorel (Opel Adam Cup)+ 1:04,7
  7. Kolář – Uhříček (Opel Adam Cup)+ 1:56,5
  8. Zpěvák – Fuksa (Opel Adam Cup)+ 2:16,8
  9. Hanuš – Klička (Opel Adam Cup)+ 7:21,4
  10. Jakeš – Sedláček (Opel Adam Cup)+ 12:58,0

Průběžné pořadí
Čermák a Hrachovec ADAM Cup (včetně bonusových bodů, po Rallye Plzeň):

  1. Petráš 51 (počet vyhraných RZ v sezoně 10), 2. Pilař 46 (1), 3. Arnošt 38, 4. Šulc 29 (1), 5. Jančík 28, 6. Zpěvák 28 (2), 7. Kolář 18, 8. Jakeš 14, 9. Kohn 12, 10. Hanuš 12, 11. Krotoszynski 0. 

Kalendář Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021

21.–22. květnaRallysprint Kopná

4.–5. červnaRally Plzeň

9.–10. červenceRally Bohemia (I. etapa)

6.–7. srpnaRally Fulnek

10.–11. záříRally Vyškov

15.–16. říjnaRally Morava

29.–30. říjnaRally Vsetín

Novinky a prémie Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2021

Bodování za vyhranou RZ

Kromě zisku bodů za pohárové umístění připadne posádce, která vyhraje rychlostní zkoušku ve vypsaném pohárovém závodě, jeden prémiový bod, který se bude započítávat do celkového bodování.

Tyto body zůstanou v klasifikaci i v případě, že tento závod nebude posádce (soutěžícímu) započítáván s ohledem na počet závodů (do celkového umístění se bere šest nejlepších výsledků).

Výhry a finanční prémie

Prvních pět posádek v cíli každé soutěže obdrží finanční a věcné prémie v rámci klasifikace Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021:

  1. místo30 000 Kč
  2. místo15 000 Kč
  3. místo10 000 Kč
  4. místo5 000 Kč
  5. místo3 000 Kč

Promotér na konci sezony, po skončení závěrečného podniku Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2021, ocení tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:

  1. místo70 000 Kč
  2. místo42 000 Kč
  3. místo24 500 Kč

Aby jezdec byl zařazen do celkového hodnocení, musí odstartovat nejméně v pěti závodech Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021.

Opel Adam Cup – Technická data:

Motor:1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon:103 kW / 140 k při 6500 ot/min

Toč. moment: 160 Nm při 4700 ot/min

Převodovka: Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek: Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu 

Řízení:Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem 

Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy:„Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče:305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie:Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika: Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry: délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm

Hmotnost:1090 kg

Další články

První závod domácího mistrovství v supermotu vyhrál Petr Vorlíček

První závod domácího mistrovství v supermotu vyhrál Petr Vorlíček

Alessia Palanti vybojovala pro Českou republiku bronz na mistrovství Evropy

Alessia Palanti vybojovala pro Českou republiku bronz na mistrovství Evropy

DTM: Paffett v úvodních dvou podnicích nenastoupí, nahradí ho Buhk

DTM: Paffett v úvodních dvou podnicích nenastoupí, nahradí ho Buhk

Petr Najman: "V IDM bych chtěl odjet víc závodů"

Petr Najman: "V IDM bych chtěl odjet víc závodů"

Boj o mistrovské tituly i olympiádu začíná! V časovce jde o všechno, mám čtyři favority, říká reprezentační trenér

Boj o mistrovské tituly i olympiádu začíná! V časovce jde o všechno, mám čtyři favority, říká reprezentační trenér

TCR Eastern Europe má nového lídra! Michal Makeš se po dramatu v Poznani dostal do čela série

TCR Eastern Europe má nového lídra! Michal Makeš se po dramatu v Poznani dostal do čela série

Na Hungaroringu odstartovalo ME tahačů, Lacko celkově druhý

Na Hungaroringu odstartovalo ME tahačů, Lacko celkově druhý

Vychází kniha mapující historii Škody v motorsportu

Vychází kniha mapující historii Škody v motorsportu

AGROTEC PETRONAS rally eviduje 107 přihlášek

AGROTEC PETRONAS rally eviduje 107 přihlášek

Go to the top
Tento web používá k poskytování služeb, zobrazení reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace