Silný vítr překazil taktiku jezdců týmu Buggyra Racing

Desátá etapa, jenž se jede na letošním Dakaru jako maratonská, byla kvůli silnému větru a bezpečnosti zkrácena. I přes taktické tempo Martina Šoltyse a Josefa Macháčka, si naše posádky drží své postavení v soutěži.

Silný vítr překazil taktiku jezdců týmu Buggyra Racing

Měl to být druhý nejdelší den letošního Dakaru, 534 ostrých kilometrů. Společně s následující speciálou, která na jezdce čeká ve čtvrtek (379 km), tvoří maratonskou etapu. To znamená, že se posádky musejí obejít dnes večer bez servisního zázemí. A k tomu také tak celý tým Buggyra Racing přistupoval. „Začátek byl docela těžký. Pěkný písčitý terén. Tam se nám objevily problémy s elektronikou, když nám v kabině přestaly jít všechny budíky. V neutralizaci jsme vše opravili, pak ale přišla zpráva, že druhá část je zrušená. Chápu rozhodnutí pořadatelů, ale je to s ohledem na naši taktiku škoda,“řekl v cíli třináctý Martin Šoltys. 

Obě posádky měly v úvodu za úkol šetřit své závodní speciály. „Už od včerejšího dne nás tu trápí silný vítr, který se podepsal na průběhu desáté etapy. Organizátor ale ví, co dělá. Na trati bylo dnes hned několik bouraček a v tak silném větru zřejmě nemohou do vzduchu helikoptéry. Samozřejmě je to škoda, protože naši kluci k tomu přistupovali dle stanovené strategie. Čekalo je 534 ostrých kilometrů a odjela se sotva polovina. Ztráty ale nejsou rozhodující,“komentoval dnešní situaci manažer týmu Jan Kalivoda. 

Josef Macháček dokončil dnešní etapu v kategorii SSV na sedmnácté příčce. „Počítá se každý kilometr, který odjedeme. Je to škoda, protože jsme raději začali opatrně. Ale s rozhodnutím nic nenaděláme a pokračujeme do bivaku, kde budeme mít volnější den a zítra se do toho zase pěkně opřeme,“sdělil v neutralizaci jezdec týmu Buggyra Racing. 

Ve čtvrtek čeká na posádky dálkové soutěže celkem 744 kilometrů, z čehož se 379 pojede na čas. Dakar se přesunul do vůbec největší pouště na světe Rub al-Chálí, kterou někteří závodníci znají z dálkových soutěží ze sousedních Spojených arabských emirátů. Tento terén by měl nabídnout hodně zajímavé dunové pole a mělo by se zde rozhodovat o celkových výsledcích. 

TRUCKS – výsledky 10. Etapy (zkrácená) 1. Shibalov/Nikitin/Tatarinov Kamaz 2:12:12 hod 2. Sotnikov/Akhmadeev/Akhmetzianov Kamaz + 01:08 min 3. Nikolaev/Iakovlev/Rybakov Kamaz + 01:30 min 13. Šoltys/Schovánek/Šikola TATRA Buggyra + 17:20 min 

TRUCKS – výsledky po 10. etapě 1. Karginov/Mokeev/Leonov Kamaz 40:20:04 hod 2. Shibalov/Nikitin/Tatarinov Kamaz + 36:08 min 3. Viazovich/Haranin/Zaparoshchanka MAZ-GYRTECH + 1:40:00 min 9. Šoltys/Schovánek/Šikola TATRA Buggyra + 5:03:53 min 

SSV – výsledky 10. Etapy (zkrácená) 1. Guthrie/Floene OT3 2:23:47 hod 2. Hildebrand/Cazalet OT3 + 00:25 min 3. Guell/Monleon Can-Am + 01:22 min 17. Macháček/Tošenovský Can-Am Buggyra + 17:59 min 

SSV – výsledky po 10. etapě 1. Currie/Berriman Can-Am 46:22:15 hod 2. Kariakin/Vlasiuk Can-Am + 46:40 min 3. Contardo/Vinagre Can-Am + 1:14:58 min 27. Macháček/Tošenovský Can-Am Buggyra + 20:34:08 hod

Další články

Pepa Macháček letos vyhrál kategorii! A nazdar!

Pepa Macháček letos vyhrál kategorii! A nazdar!

Rallye Monte Carlo: Po prvních dvou rychlostních zkouškách vede Tänak

Rallye Monte Carlo: Po prvních dvou rychlostních zkouškách vede Tänak

Ogier neočekává snadný boj o titul

Ogier neočekává snadný boj o titul

Neuvillea už nebude navigovat Gilsoul

Neuvillea už nebude navigovat Gilsoul

MMČR - Miniracing: Koncept sezóny 2021

MMČR - Miniracing: Koncept sezóny 2021

Macík už má plán na příští Dakar

Macík už má plán na příští Dakar

Martin Prokop spotřeboval během Dakaru 4 600 litrů paliva a 150 litrů oleje

Martin Prokop spotřeboval během Dakaru 4 600 litrů paliva a 150 litrů oleje

Buggyra slaví Beduína, Macháček po boku gigantů!

Buggyra slaví Beduína, Macháček po boku gigantů!

 Dakar 2021: Aleš Loprais bojoval až do posledních kilometr

Dakar 2021: Aleš Loprais bojoval až do posledních kilometr

Go to the top
Tento web používá k poskytování služeb, zobrazení reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace